Maniutiu si-a justificat decizia de a realiza un musical prin faptul ca muzica poate transmite lucruri aparent dificile. Personajul principal, Emanuel Swendenborg (1688 – 1772), este cunoscut drept un mare om de stiinta si inventator, cu intuitia unui geniu. Personalitatea sa este completata de o latura paradoxala – era medium, sustinea ca a calatorit in lumile de dincolo si a reusit sa-si prevesteasca data si ora mortii.
“E omul de geniu care coexista cu un mistic. M-a interesat un segment pentru care este celebru. Si-a notat visele, uneori dezlanat, alteori legate, ca o poveste. Cartea lui de vise a aparut mult dupa moartea lui”, subliniaza Maniuţiu. Spectacolul surprinde prin pendularea starilor de la comedie la tragedie, dar si prin muzica originala, semnata de Serban Ursachi, care imbina genuri diverse. “Spectacolul este realizat intr-o maniera de divertisment, publicul nu vine sa asculte o prelegere, ci sa se distreze”(Mihai Maniutiu)
Ca spectacol de teatru, piesa este fabuloasa. Decorurile extreme de interesante, te introduc in mintea intortocheata a lui Swedenborg. Povestitorul biograf,femeia in rosu, corul de fete, muzica, Swedenborg insusi, toate se imbina ca intr-un puzzle magic. O montare fara indoiala spectaculoasa. Un mare dar pentru spectatori mai ales in aceste vremuri cand se vorbeste mult despre iluminare, intelepciune si despre descifrarea viselor. Pentru cei neinitiati, ideile enuntate in acest spectacol, chiar si cele puse in versuri extreme de dinamice, pot parea foarte grele. Pentru cei ce au citit cate ceva din ideile pe care acest Swedenborg, supranumit de Balzac, “Budda al Nordului “le-a lasat omenirii, piesa va parea inovatoare iar textul, accesibil. Ajuta mult jocul actorilor. In rolul povestitorului, se remarca tanarul Cosmin Maxim iar Radu Ghilas intra in pielea lui Swedenborg. De muzica s-a ocupat Adrian Damian, de costume Valentin Codoiu, de coregrafie Vava Stefanescu si de lumini Lucian Moga.
Acest material va este oferit de Catena.
Realizator: Mihaela Moldoveanu