Este un ”corpus de lucrări” care îmbină ceramica, pictura, textilele și intervențiile sculpturale realizate din lemn sau pietre semiprețioase. Expoziția al cărei titlu este inspirat de balada country-pop lansată la începutul anilor ’70 de solista Lynn Anderson, ”are mai degrabă energia unei piese funk. Selecția urmărește o estetică pop, reflectată în paleta cromatică, în tratarea suprafețelor și în modalitățile de suprapunere a materialelor, astfel conturând un discurs vizual ce asimilează referințe din sfera post-digitală. Obiectele expuse funcționează ca relicve ale unor mitologii personale, articulând un univers ambiguu, în care imaginarul, cultura vizuală contemporană și explorarea tactilității devin elemente fundamentale” – spunea Căina Coman, curatoarea expoziției. ”Am citit că trandafirii înfloresc odată la 6 – 8 săptămâni, iar ciclul lor începe fie la final de primăvară, fie la începutul verii – prin mai. Deci, nu aveam cum să promit o grădină cu trandafiri (…), dar mi-am dat seama că așteptările publicului față de abordările artistice contemporane sunt adesea iluzorii, așa că până în mai, odată cu primăvara astronomică vă propun o grădină microcosmică, (…) un spațiu ce conține toate lumile într-un singur loc, un exemplu descrisde Foucault, în privința spațiilor heterotopice. Grădina de față nu este una luxuriantă și nici o grădină a desfătărilor precum cea pictată de Bosch timp de douăzeci de ani în sec. XV–XVI. Este mai degrabă o grădină de dimensiuni restrânse, dedicată visării și contemplației, găzduită într-un imobil cu arhitectură neobrâncovenească.
Cei șase artiști explorează acest concept prin strategii vizuale care implică suprapuneri de texturi, interferențe cromatice și contraste materiale.

Elena Preda propune o dulce desfătare a privitorului cu deserturi pictate, simbolizând amintiri și trăiri personale, întâmplări și prieteni. Andrei Costache a reinterpretat pictura pop printr-o abordare post-digitală, suprapunând ”straturi cromatice stridente și imagini abstractizate într-un univers crud-jovial”; împresionantă lucrarea sa care se regăsește și pe afișul expoziției – Pavilion lemn sculptat și pulverizat manual pe pictură digitală (print) întinsă pe cadru de lemn și montată pe panouri. Maria Pop Timaru a modelat totemuri și creaturi fantastice din ceramică glazurată, iar Iulia Paraipan a folosit tehnici textile pentru suportul unui imaginar cotidian. Ada Muntean a tensionat prin creațiile sale ”materialități picturale, intervenind asupra lemnului cu inserții de pietre semiprețioase, între uman și vegetal, într-o cartografie afectivă”, iar Lia Bira a expus bibelouri cu emoții socio-afective.
De fapt, așa cum susține curatoarea, expoziția conturează o estetică a pluralității, euforiei și convergențelor: este o grădină în care fiecare privitor poate găsi orice, în afara de trandafiri, pentru că trandafirii înfloresc abia în mai….
Acest material vă este oferit prin Programul Catena pentru Artă.