Cei patru pentru Cehov

Anton Pavlovici Cehov s-a bucurat de montari celebre ale pieselor sale, inca din timpul vietii. Sunt cunoscute disputele pe care le avea adesea cu Stanislavski, care nu intelegea natura comica a pieselor sale, majoritatea subintitulate ‘comedii’.

Sa montezi astazi un Cehov ‘clasic’ poate fi o ambitie expusa riscului unor contradictii. Ce inseamna un Cehov ‘clasic’? E in stilul lui Stanislavski? Dar Cehov nu a fost intotdeauna de acord cu Stanislavski in privinta montarilor pieselor sale… Chiar metoda lui Stanislavski este pusa de multe ori astazi sub semnul intrebarii. Mai trebuie urmata intocmai? O mai aplica cineva intocmai?

Cu toate aceste premise, cu toate montarile celebre si comparatiile coplesitoare, iata o echipa entuziasta care se incumeta sa faca un Cehov ca la carte, cu tot respectul fata de autor. Dramatizarea facuta de actorul Nicolae Urs aduce in memoria publicului prin cele trei personaje multe momente din operele autorului. Regizorul Dragos Campan si-a facut o echipa entuziasta si increzatoare in misiunea ei. Revenirea pe scena a lui Florin Busuioc (acum, cand multi striga ca nu se mai poate!) probeaza acest lucru. Tudor Smoleanu se apleaca cu religiozitate asupra rolului, dezvaluindu-i subtilitatile cehoviene, iar Ana Covalciuc surprinde esenta personajelor feminine de prim-plan din operele autorului.