Fiecare modul este
astfel conceput incat sa lase spatiu liber
dezvoltarii tuturor instrumentelor. Prima piesa – Modulul 48 – ne
dezvaluie un Nik Bartsch relaxat, construind linii melodice clare, simple si repetitive, pregatind terenul bas-clarinetului lui Sha,
care constituie axul central al modulului. La prima auditie ti se poate parea ca
fiecare modul este de sine statator, ca nu interactioneaza direct cu urmatorul. Apoi realizezi ca modulul
urmator constituie de fapt o dezvoltare libera a unui model care apare in
precedenta piesa. Aceasta inovatie este cu atat mai
interesanta cu cat tiparele sunt expresia intregului album. Compozitional, sound-ul pe care l-am auzit este riguros, fara
extensii in plus, incercand sa caute esenta.
Ritmurile sunt deschise, in general, de Nik Bartsch. Apoi sunt preluate si dezvoltate de Rast, urmand ca ele sa fie prelungite si colorate de Pupado si Sha.
Artele spectacolului
Nik Bartsch’s Ronin 4 – Garana Jazz Festival 2011
Nik Bartsch a prezentat in concertul de la Garana module noi, desprinse de pe ultimul album - Llyria.