Patricia Barber Quartet – II

Daca ar fi sa spunem in trei vorbe esentialul din povestea vietii majoritatii muzicienilor, nu ar fi prea multe teme narative de baza in istoria jazzului. Multe ar include elemente tragice, cum ar fi ‘stralucire recunoscuta devreme, dar viata scurta’, ‘originalitate sacrificata popularitatii’, ‘a trait in obscuritate, a fost recunoscut doar dupa ce s-a dus’.

In contrast, povestea Patriciei Barber, este una care ar incuraja orice artist. A petrecut doua decenii dezvoltandu-si talentele de interpret si compozitor, timp in care a avut angajamente de lunga durata in cele mai importante cluburi de jazz din Chicago. Primele ei trei albume, ‘Split’(1989), “A Distorsion of Love’(1992) si ‘Café Blue’(1994), au avut success de critica, dar au aparut in editii limitate, asa ca Barber a ramas o ‘independenta saraca’.

A ramas fidela casei de discuri ‘Premonition’, care a scos tiraje mici ale albumelor ei. Deschiderea catre o audienta de masa s-a facut in 1998, cand ‘Blue Note’ i-a preluat distributia. De atunci, a inceput sa concerteze in afara Statelor Unite, de multe ori cu casa inchisa, iar succesul ei nu a fost unul meteoric.

Ema Nicola