Theodor Cristian Popescu a absolvit in 1994 Academia de Teatru si Film din Bucuresti (clasa Valeriu Moisescu). S-a orientat de la inceput spre textul contemporan, montand in premiera piese de Radu Macrinici si Andreea Valean.
In 1997, a infiintat Compania 777, care a realizat, in regia sa, patru coproductii viu comentate: cu Teatrul Odeon si Sounds of Progress din Glasgow – Copiii unui Dumnezeu mai mic de Mark Medoff (1997); cu Teatrul Nottara si Fundatia Soros pentru o Societate Deschisa – controversatul Ingeri in America de Tony Kushner (1999); tot cu Teatrul Nottara – DaDaDans(in coregrafia lui Florin Fieroiu); cu Teatrul Bulandra – Trilogie belgradeana de Biljana Srbljanovic.
A fost rezident la Royal Court, in ’98. In 2000, a plecat cu o bursa Fulbright la Universitatea din Montana (SUA). S-a stabilit in cele din urma in Canada, la Montréal. Din 2004, are propria sa companie, care ii poarta numele.
Inntors in tara, a pus in scena „Femeia din trecut” de Roland Schimmelpfennig, la „Metropolis” (2008), „Auto-da-fé (trei piese scurte)” de Tennessee Williams, la Teatrul din Sibiu (2009), „Krum” de Hanoch Levin, la Nationalul din Targu-Mures (2009), „Opinia publica” de Aurel Baranga, tot la Sibiu (2010).