Lumina din inima Bucurestiului – tema apelului pentru proiectul Bucurestiul Creativ 2017 lansata de Festivalul Enescu

Festivalul Enescu 2017 invita artistii, organizatiile private si institutiile publice sa puna in lumina Bucurestiul pentru a ajunge impreuna in inima lui, locul unde se impletesc la infinit magia si creatia, cu o serie noua de proiecte, care sa fie prezentate in cadrul „Bucuresti Creativ”, in timpul Festivalului George Enescu 2017.

Bucurestiul Creativ se desfasoara in cadrul Festivalului International “George Enescu” 2017 (2 – 24 septembrie) si va transforma Capitala prin creatie (lucrari de arta contemporana, proiecte interactive in spatiul public, expozitii sau ateliere), aplicatiile fiind deschise atat pentru institutiile publice, companii si ONG-uri, cat si pentru artisti si persoane fizice. Proiectele pot fi depuse incepand din 22 martie 2017, pana pe data de 15 iunie 2017, cu conditia respectarii temei artistice si a urmatoarelor conditii de participare:

Tema artistica a Bucurestiului Creativ 2017


Proiectele trebuie sa fie inspirate sau sa aiba o legatura fie cu tema muzicala a editiei din acest an a Bucurestiului Creativ, Sonata pentru Violoncel si Pian in Fa minor, Op.26 de George Enescu, sau cu tema Festivalului Enescu 2017, editie care si-a propus sa puna intr-o noua lumina muzica si creatia lui George Enescu, precum si muzica clasica. Ca parte a acestui demers, Festivalul va pune tehnologia in serviciul muzicii clasice si al creativitatii, prezentand lucrari cunoscute, intr-o noua abordare; va aduce in prim-plan muzica contemporana, invitand pentru prima data la Bucuresti pe unii dintre cei mai cunoscuti compozitori ai momentului; va oferi publicului posibilitatea sa se bucure de un numar record de lucrari de George Enescu (37) – doua dintre acestea fiind in premiera istorica in Festival -, si va acorda matematica la sunetul muzicii, printr-o expozitie in premiera.

Vor fi selectate acele proiecte artistice care vor fi gandite astfel incat sa ajute publicul larg si vizitatorii lor sa descopere sau sa creeze lumina din inima orasului. Ce inseamna “lumina” pentru Enescu 2017? Festivalul ofera liniile orientative de mai jos, dar asteapta propuneri cat mai creative si indraznete, pentru a transforma din nou capitala, sub semnul lui Enescu:
Unde exista magie, exista lumina: de fiecare data cand aducem o lumina noua in viata noastra, descoperim o dimensiune, o perspectiva neexplorata. Adica ne imbogatim, cream, invatam, simtim. Festivalul Enescu 2017 surprinde, si in acelasi timp isi pastreaza structura si abordarea solide care l-au consacrat. Lucrurile pe care le stiam, le vedem altfel.

Lumina. Innoire. Descoperire. Acestea sunt cuvintele cu care incepe o experienta noua. Lumina este antidotul umbrelor si al intunericului. Intr-o lume innegurata de frica si agresivitate, Festivalul Enescu este o sursa de lumina in viata noastra. Pentru ca, asa cum spunea George Enescu, vorbeste limba inimilor: “Muzica porneste de la inima si se adreseaza inimilor.”

Cine poate participa la Bucuresti Creativ 2017


Sunt incurajate abordarile integrative care reliefeaza puterea creatiei, a muzicii sau a experientei enesciene si o completeaza cu valoarea unor aspecte nedescoperite sau redescoperite ale Bucurestiului ca spatiu urban si aduc o noua lumina orasului si comunitatii.
Pot participa institutii publice, companii, ONG-uri, artisti, persoane fizice.
Proiectele din cadrul Bucurestiului Creativ vor fi grupate in:
Gradina Festivalului: cuprinde spatiile verzi din fata Ateneului Roman si a Salii Mari a Palatului.
Orasul Festivalului: locatii din spatiul public (Piata Roma, Piata Sf.Anton, Piata Coltea, Baneasa Shopping City, Sala Radio) si alte spatii posibile propuse de aplicanti si de parteneri.
Festivalul meu: companii/ asociatii/ organizatii/ furnizori de produse si servicii pot participa la Bucurestiul Creativ prin realizarea de produse si oferte speciale cu ocazia Festivalului.

Ce tip de proiect poate fi inscris?

De la abordarile din zona de arta contemporana, la instalatii destinate spatiului public, lucrari care includ un mix de sunet si imagine, integrand lumina, perspective de arhitectura sau abordari care incurajeaza redescoperirea orasului intr-un mod creativ. De asemenea, abordari care includ si arte precum fotografia si artele plastice, precum si ateliere tematice.
Propunerile vor fi insotite de o motivatie a racordarii tematicii proiectului la abordarea propusa de Bucurestiul Creativ 2017, precum si legatura cu magia creatiei, a Festivalului si a muzicii enesciene. In ce fel proiectul ne dezvaluie lumina din inima Bucurestiului?
Abordarea pentru editia 2015 a fost: Provocarea unui geniu: Descopera-l pe Enescu.

Regulament

Toate proiectele participante la selectie vor fi finantate fie din sursele proprii ale fiecarui aplicant in parte, fie din sponsorizarile atrase de acestia pentru implementarea proiectelor propuse. Sponsorii proiectelor selectate pentru editia de anul acesta a Bucurestiului Creativ vor primi din partea organizatorilor Festivalului expunere si vizibilitate dupa cum urmeaza:

Pe pagina Bucurestiului Creativ de pe site-ul Festivalului;
In articolele publicate pe site-ul Festivalului la sectiunea Bucurestiul Ceativ;
Sponsorii fiecarui proiect selectat sa participe la Bucurestiul Creativ pot fi mentionati la finalul clipului de prezentare care va fi realizat de fiecare aplicant in parte, in masura in care aplicantii aleg sa faca astfel de materiale. Clipurile vor fi postate pe pagina de Facebook a Festivalului si vor fi incluse si in articolele de prezentare ale acestora de pe siteul Festivalului la sectiunea Bucurestiul Creativ;
La locul de desfasurare al fiecarui proiect in parte, autorii proiectului pot include un vizual care sa cuprinda descrierea acestuia si sponsorii;
Pe pliantele Bucurestiului Creativ produse de Festivalul Enescu;
Pe materialele care vor fi tiparite pentru fiecare proiect in parte din bugetul de proiect – in cazul in care aplicantii vor realiza si tipari astfel de materiale (ex.: afise, pliante si alte materiale care au legatura cu proiectul in sine si vor fi distribuite la fata locului);
In comunicarea pe care o va face fiecare aplicant proiectului sau pe canalele pe care le are la dispozitie.

In situatia in care proiectul nu va fi finantat din resursele proprii ale organizatorului acestuia, fiind necesara atragerea de sponsorizari, organizatorul proiectului respectiv va purta discutii preliminare cu sponsorii avuti in vedere, obtinand din partea acestora un acord informal de sponsorizare a proiectului in cazul in care acesta va fi selectat pentru includerea in Bucurestiul Creativ – editia 2015.Aplicantii vor propune in formularul de aplicare locatia dorita pentru desfasurarea proiectului, alegand dintre cele deja existente (spatiile verzi din fata Ateneului Roman si a Salii Mari a Palatului, Piata Romei, Piata Sf.Anton, Piata Coltea, Baneasa Shopping City, Sala Radio), sau propunand o locatie noua, in cazul in care au autorizatie/ aprobare pentru ea. Decizia finala de amplasare va fi a organizatorilor. Organizatorii vor urmari sa faca asocieri potrivite de mesaje si obiecte amplasate in spatiul public, netinand cont de criterii comerciale.

Sunt excluse si interzise:

– orice folosire si modificare a brandului Festivalului Enescu. Obiectele ce vor alcatui decorul proiectelor selectate vor avea o etichetare care va marca participarea acestora la Bucurestiul Creativ si asocierea cu Festivalul Enescu, conform regulilor de identitate vizuala a acestuia.
– orice promovare a brandului propriu al organizatorului proiectului sau al sponsorilor acestuia prin obiectele ce alcatuiesc decorul proiectului. Obiectele/ vizualurile create sunt un dar adus comunitatii. Organizatorul si sponsorii proiectului vor fi identificati pe un panou separat, in asociere cu Bucurestiul Creativ si cu Festivalul Enescu, care va cuprinde si descrierea succinta a proiectului.
– orice promovare a unui produs sau serviciu comercial pe obiectele de decor/vizualurile din cadrul Bucurestiului Creativ.

Este permisa dezvoltarea unor strategii de promovare a proiectelor de catre organizatorii acestora. Festivalul va sustine promovarea proiectelor selectate prin canalele proprii, inclusiv printr-o sectiune de site propriu si interactiune online/offline. Definirea Festivalului si a Bucurestiului Creativ in comunicarea aplicantilor va fi corespunzatoare celei promovate de organizatorii Festivalului.

Calendar:

22 martie 2017: lansarea apelului public de participare la Bucurestiul Creativ
15 iunie 2017: termen final pentru primirea proiectelor, in urma apelului public
1 iulie 2017: comunicarea proiectelor selectate sa participe la Bucurestiul Creativ 2017
26 august -1 septembrie 2017: montarea proiectelor
2 – 24 septembrie 2017: desfasurarea proiectelor/evenimentelor
25 – 26 septembrie 2017: demontarea proiectelor

Cei care doresc sa depuna proiecte pentru a fi supuse selectiei de anul acesta pentru Bucurestiul Creativ vor completa si transmite formularul online de aplicatie de pe site-ul Festivalului pana la data de 15.06.2017, urmarind in descrierea proiectului respectarea integrala a Regulamentului de mai sus. Dupa trimiterea online a Formularului de aplicatie pentru Bucurestiul Creativ, managementul programului va trimite un e-mail organizatorului proiectului prin care va confirma primirea acestuia. In cazul in care nu se primeste confirmarea in termen de 72 de ore este necesara semnalarea acestui fapt prin e-mail la: [email protected]. Dupa selectie, proiectele selectate vor fi comunicate direct organizatorilor acestora la data de 13.06.2017, urmand a fi anuntate si pe site-ul Festivalului la sectiunea Bucurestiul Creativ intr-un articol special pe aceasta tema. In perioada imediat urmatoare, organizatorii proiectelor selectate vor pregati si transmite catre echipa Bucurestiului Creativ planificarea activitatilor pentru implementarea proiectului pentru perioada 26.08-1.09, urmand sa prezinte raportari periodice, la date ce vor fi comunicate fiecarui organizator in parte, a stadiului in care se afla pregatirile. De asemenea, pentru proiectele selectate, organizatorul fiecarui proiect este invitat sa realizeze un videoclip de maxim 3 minute in care va prezenta proiectul publicului caruia se adreseaza. Aceste videoclipuri pot fi realizate si cu telefonul mobil. Ele vor fi transmise pe canalele de social media ale Festivalului, organizatorul proiectului putand sa il popularizeze si prin mijloace de comunicare proprii. Organizatorul fiecarui proiect care va fi selectat pentru editia de anul acesta a Bucurestiului Creativ este responsabil de montarea / demontarea tuturor elementelor proiectului in spatiile outdoor sau indoor si de mentinerea acesora in conditii optime pe toata durata Festivalului. Echipa desemnata de organizatorul proiectului pentru buna desfasurare a acestuia din timpul Festivalului va fi responsabila de derularea conform planului a tuturor activitatilor si evenimentelor proiectului si va fi, de asemenea, responsabila pentru siguranta publicului participant la activitatile/evenimentele respective.

www.festivalenescu.ro, Bucuresti Creativ