Mircea Hristescu mărturisește că “Expoziția este de fapt un jurnal, oglinda preocupărilor mele de atelier. VARDAR este un titlu umbrelă, un titlu care restituie cumva atmosfera de lucru a atelierului. Totul a pornit de la o povestire a Sfântului Paisie Aghioritul în care Vardarul este folosit ca metaforă pentru cele două ispite majore în calea celui care râvnește la mântuirea sufletului – pe de-o parte descurajarea care poate să apară la finalul unei introspecții mai profunde, pe de altă parte prea marea nădejde în sine și în propriile forțe în a depăși aceste obstacole, încercări care se pot ivi în cale. Vardarul este un curent foarte rece, venit din nordul Macedoniei și care îngheață primăvara, când natura tinde să renască după iarnă, acest curent foarte rece, de obicei compromite vremelnic această înviere.

Modul meu de lucru predilect este după fotografii – o bancă de imagini de la care pornesc și care sunt colectate din toate colțurile internetului, din biblioteci și chiar uneori folosesc fotografii de familie. Deci din toate părțile, din tot ce mă înconjoară. Și mi se întâmplă să-mi doresc să lucrez după natură, însemnând pentru mine absolut orice, de la obiecte până la peisaje sau observații cotidiene absolut banale. La modul cel mai concret, sunt trei direcții în această expoziție – prima cea arheologică, fiindcă mă inspiră adesea lucrurile foarte vechi, în special din zona de Creștinismului Timpuriu, chiar Evul Mediu. A doua, partea de studiu tridimensional și de lucru cu modelul. Și a treia o anumită tendință discretă, dar consecventă spre sublimare, spre a reduce lucrurile, pornind de la paletă până la ceea ce este reprezentat.” (Mircea Hristescu, artist vizual)
Acest material vă este oferit prin Programul Catena pentru Artă.