Instrumente de recoltat utopice – o propunere care pare surprinzătoare dacă ne gândim la ultra accesibilitatea aprovizionării cu alimente de care ne bucurăm acum zilnic. Cutii de lemn și coșuri țesute în locul unui serviciu click & livrare: o invitație de a încetini și de a ne cultiva răbdarea? Sau, posibil, o privire înțelegătoare asupra producției moderne de alimente și originilor (încă) detectabile în gestul recoltării.
Pentru a doua sa expoziție la Sandwich, Dan Vezentan prezintă seria sa de Structuri de Recoltare, o serie deschisă care include machete, modele 3d, schițe și lucrări monumentale și care, în esență, aduce un omagiu muncitorilor agricoli. Structurile sale depășesc sfera alimentelor și consumului și sunt, de fapt, mecanisme vii care înglobează dovezi ale diferitelor culturi. Diverse containere, din diferite materiale (lemn, crengi, sfoară, cupru, etc.), tradiționale sau nu, din diferite părți ale lumii, folosite pentru anumite tipuri de recoltă: fiecare conține în interiorul său un anumit ritm de viață, o viteză sau lentoare, o anumită cantitate de lăcomie sau de decență. Cât de mare este recipientul nostru, în care adunăm și adunăm, în care ni se pretinde să acumulăm? Aceste Structuri de Recoltare se rotesc și gravitează continuu – către recoltă, sau unele către altele sau către noi, consumatorii finali – sugerând specificitățile unei planete, a noastră sau una ce urmează a fi cucerită. Dar dincolo de formă, cea mai mare abilitate utopică a lor este că nu risipesc niciodată conținutul muncit cu greu – fiecare bucată căzută este imediat adunată de următoarea rotație. O aspirație către non risipă, poate?
Dan Vezentan s-a născut în 1978 în Seini, acum trăiește și lucrează în București. Practica lui Dan Vezentan gravitează în jurul universului zootehnic și agricol, a proceselor de domesticire a plantelor și animalelor, cu accent pe tehnologia rurală. Expoziții solo includ: Apă, Hrană, Adăpost, Muzeul Național de Artă Contemporană, București (2018); L’Anatomia del Cavallo, Kunsthalle Bega Box, Timișoara, & Why Does The Earth Bear Us?, Muzeul de Istorie Naturală Antipa, București (2020); Feed Me/ No Gravity la Sandwich, (2016). https://www.danvezentan.com/
Acest material vă este oferit prin Programul Catena pentru Artă.