Artistul vizual Vasile Pop Negresteanu aduce in atentia publicului in expozitia Semne din lada cu zestre o noua etapa creativa: aceea a abstractionismului intesat cu simboluri traditionale din tinutul natal al Tarii Oasului. Expozitia cuprinde picturi in ulei, precum si obiecte de avangarda definitorii pentru aceasta noua etapa care il repozitioneaza pe artist din zona figurativului in cea a abstractului simbolic, conceptual, traditional.
Expozitia Semne din lada cu zestre a artistului Vasile Pop Negresteanu este deschisa la Muzeul National Cotroceni, in spatiile medievale, in perioada 9 februarie – 9 aprilie 2017.
Vasile Pop Negresteanu este un pictor indelung familiarizat cu Palatul Cotroceni. In anii restaurarii, a participat la redecorarea interioarelor cu picturi specifice unei resedinte regale, inspirandu-se din arta baroca a secolelor XVII, dar si din recuzita neoclasica a picturii de secol XIX, adaugand cateva elemente din tapiseriile franceze stil Verdure.
In intervalul 1982-1989 a realizat lucrari de pictura monumental-decorativa la actualul Palat Prezidential Cotroceni (Salonul Brancovenesc, Salonul Corvinilor si Salonul Transilvanean) si zece lucrari de pictura la Muzeul National Cotroceni.
Despre artistul Vasile Pop Negresteanu
Nascut in 1955 in orasul Negresti-Oas, Vasile Pop Negresteanu a absolvit Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din Bucuresti. Din anul 1984 este membru al Uniunii Artistilor Plastici din Romania.
Lucrarile artistului se regasesc in colectii particulare din Romania, Argentina, Anglia, Belgia, Canada, Elvetia, Franta, Germania, Italia, Japonia, Rusia, Olanda, Suedia, Spania, Grecia, S.U.A, Israel, Turcia si Cipru. Acesta a obtinut numeroase premii in tara dar si in strainatate, iar in anul 2006 a fost declarat Cetatean de Onoare al orasului Negresti-Oas, unde a realizat lucrari de arta monumentala in biserica „Buna Vestire” a Spitalului si in Catedrala Ortodoxa „Duminica Tuturor Sfintilor”.
Acest material va este oferit de Programul Catena pentru Arta.
Realizator: Bogdana Contras
Foto: Cristina Ardelean