Detalii – Anca Boeriu

Anca Boeriu este conferentiar la catedra de grafica a Universitatii Nationale de Arte Bucuresti. Personajele contorsionate ale Ancai Boeriu privesc, gandesc si traiesc intr-un univers profund interiorizat.

Inceputuri

Anca Boeriu s-a nascut in anul 1957 la Pucioasa. A
absolvit Institutul de Arte Plastice Nicolae Grigorescu, promotia
1982, clasa prof. Eugen Popa. Este membru U.A.P. din anul 1993, iar din
anul 2002 este doctor in arte vizuale. Din anul 2005 este
reprezentantul pentru Romania la Trienala pentru Gravura Mica de la
Chamalieres, Franta. A obtinut numeroase premii. Expozitii personale:
2008 – 2009: Expozitia Punct de sprijin, Galeria Simeza, Bucuresti;
2012: Expozitia Despre distante, Centrul Cultural Palatele
Brancovenesti; 2013: Expozitia Pana, Centrul Cultural Viena; 2014:
Expozitia Autoportret, Casa Artelor, Centrul Cultural Palatele
Brancovenesti. In prezent este lector univ. dr. la sectia Grafica,
Universitatea Nationala de Arte Bucuresti.

Expozitia Conexiuni si Semne la Galeria Senso

Anca
Boeriu expune pictura (ulei/lemn si ulei/panza), lucrari reprezentative
pentru doua cicluri pe care le-a numit Obsesia gestului si Obsesia
zborului. O pictura in care este decelabilă atat experienta
graficianului, cat si cea a gravorului de virtuozitate, o pictura al
carei sens este, pentru mine, Ne-spusul, Ne-facutul, Ascunsul… In
atitudine, personajele sunt contigue cu monocromia pe care Anca Boeriu
le-a impus-o, poate, din dorinta de a creste pana la incandescenta
tensiunea contactului deplin, realizat insa în absenta atingerii.
Tragismul portretelor este augmentat nu doar de felul in care harul de
sculptor modeleaza acum lumina, ci si de fibra expresionista a a
artistei (Marina Roman).

Arta Ancai Boeriu


Personajele Ancai
Boeriu reconstituie atmosfera plina de taina a teatrului codificat, alteori lasand senzatia acelor incaperi pe care vechii oratori si le
imaginau, pentru ca, trecand dintr-un ungher intr-altul, de la un obiect
la altul, sa-si poata aminti fragmente ale discursului si, in cele din
urma, discursul intreg. Fiece pas, fiece atingere de obiecte se lega
de-o idee, iar plimbarea, in intregul ei, era icoana codificata a
discursului. Plimbarea lor imaginara mi-o reprezint ca pe-o succesiune
de gesturi, gesturile oratorilor, dar si ale personajelor Ancai Boeriu.
(Prof. Univ. Dr. Cristian R. Velescu Bucuresti, martie 2014)


Acest material va este oferit prin programul Catena pentru arta
Realizator: Sorin Ceaus